Biznes QurmaqBiznes İdeyalarİş Fikirləri

Sıfırdan iş qurmaq istəyənlərə məsləhətlər

Sıfırdan bir işə başlamaq istəyirsinizsə, sizi çətin bir macəra gözləyir. Çünki hazır biznesi idarə etməklə yeni başlanğıc arasında böyük fərqlər var. Təbii ki, bura həyata keçirəcəyiniz biznes modeli də daxildir. Misal üçün; Evdən işləyə biləcəyiniz bir iş, mağaza açmaq və ya internetdən pul qazanmaq kimi fikirləriniz ola bilər. Nəzərə aldığınız hər bir variant sizdən fərqli hərəkət etməyi tələb edəcək. Beləliklə, fərq nədir?

“Uğur hazırlığın fürsətlə qovuşduğu künc nöqtəsidir” ifadəsi sizin üçün bir yol xəritəsi olmalıdır. Əgər ömür boyu şansın və ya fürsətin sizə gəlmədiyini düşünürsənsə, buna mütləq hazır deyilsən. Necə? 2020-2021-ci illər arasında o, çoxlarını tanıdığım birjadan pulunu ikiqat, hətta üç dəfə artıranlar oldu. Ətrafdakı insanlar onları şanslı elan etdilər. Əslində olan tam olaraq bu deyildi. Həmin illər arasında səhmlərin demək olar ki, 95%-i ən azı 2 və 3 dəfə bahalaşıb. Hətta 50 qat yüksələnlər də olub. Pulunu iki-üç dəfə artıranlar şansdan çox birjaya investisiya qoymağı bildikləri üçün pul qazanırdılar.

Öz biznesini qurmaq istəyənlər üçün yuxarıdakı misalı deməyimin səbəbi odur ki, hazırlıqlı olmaq ən böyük tələbdir. Hər hansı bir işə başlamazdan əvvəl bütün variantları hesablamalı və hazırlıqlarınızı etməlisiniz. “Karvan yolda düzülər” məntiqi ilə hərəkət etsəniz, böyük maliyyə itkisi yaşayaraq təcrübə qazanmalı olacaqsınız. İndi bu məqamda 20 illik təcrübəmi sizə çatdırmaq istəyirəm.

1. Sərmaye ən böyük qızıldır

Kapital olmadan və ya az kapitalla necə bir işə necə başlaya biləcəyiniz haqqında çoxlu məqalələr oxuya bilərsiniz. Amma onların əksəriyyətinə inanmayın. Bəli, az kapitalla biznesə başlaya bilərsiniz. Bu bəzi fikirlərə aiddir. Ancaq nə qədər çox pulunuz varsa, bir o qədər rahat hərəkət edə biləcəksiniz.

Sərmayəniz olmadığı təqdirdə stress hiss etməyiniz mümkündür. Aparılan araşdırmalara uyğun olaraq, insanlar stresli olduqları zaman “beyin dumanı” adlı bir vəziyyətlə qarşılaşırlar. Bu, səhv qərar qəbul etməyə gətirib çıxarır. Xülasə, bir işə başlamağınızdan və ya investisiya qoymağınızdan asılı olmayaraq, bu işi cari pulunuzun maksimum 50% -i ilə etməlisiniz.

2. Mütləq yol xəritəniz olmalıdır

Çox yaxşı yerdə və sərfəli qiymətə mağaza görmüsünüz. Və ya onlayn sata biləcəyiniz çox sərfəli məhsul. Bu imkanlar bir işə başlamaq üçün kifayət deyil. Yəni dükana, məhsula görə iş aparılmır. Hər şeydən əvvəl, nə etmək istədiyinizə qərar verməlisiniz. Öz biznesini qurmaq istəyənlər üçün nə edəcəyinə qərar vermək ən böyük addımdır.

Qərar vermə mərhələsindən sonra nə edəcəyinizi və necə edəcəyinizi bilməlisiniz. Nə qədər pul xərcləyəcəksiniz? Hansı rənglərdən istifadə edəcəksiniz? Biznesinizlə əlaqəli dizaynlar? Heyət təfərrüatları? Bir illik hədəfiniz? Özünüzə nə qədər çox sual verə bilsəniz, uğur şansınız bir o qədər çox olar. Hazırlayacağınız yol xəritəsində hər bir məqamı təfərrüatlandırın. Cavab verə bilməyəcəyiniz bir sual varsa, iş zamanı sizi narahat edəcək. Mükəmməl hazırlanmış plan uğursuzluğun qarşısını alacaq.

3. Mükəmməli hədəfləməyin

Cari maaşlı işinizi tərk etmək və ya yeni bir işə başlamaq üçün mükəmməl vaxt və ya mükəmməl fikir axtarırsınız. Bu maddə qeyd etdiyim mükəmməl plana zidd olsa da, bəzi insanların vaxtına qənaət edəcək. Niyə bəzi insanlar? Xüsusilə sosial mediada izlədiyimiz uğurlu insanlar özümüzü yarımçıq hiss etməyimizə səbəb olur. Düşünürük ki, onlar kimi uğur qazanmaq üçün mükəmməl olmalıyıq. Bu düşüncə bizim nə edəcəyimiz barədə daim qərarsız olmağımıza səbəb olacaq.

Uzun müddətdir bu qərarsızlığı yaşayırsınızsa və hələ də bir addım atmamısınızsa, mükəmməlliyi hədəfləməkdən uzaq durmalısınız. Bu məqamı 1000 dəfə düşünməkdənsə, uğur qazanmağınız üçün bir dəfə hərəkət etmək kifayət edər. Ərzaq mağazası açmaq sizin üçün hədəfdən kənar bir fikir ola bilər və ya mükəmməl olmaya bilər. Amma arxayın olun, kiçik bir ərzaq mağazası ilə yola çıxan Vehbi Koç üçün də vəziyyət eyni idi. Yalnız fəaliyyət zamanı rast gəlinən imkanlar Koç Holdinqin mühüm struktur bloklarını təşkil etmişdir.

4.Karvan yolda düzüləbilər

Bütün variasiyaları hesablaya bilməyəcəksiniz və özünüzü təkmilləşdirməyə vaxtınız olmaya bilər. Bu məqamda bacarığınıza güvənməkdən başqa çarəniz yoxdur. Bəli, yenə ziddiyyətli bir maddə. Ancaq bilirəm ki, biznes qurmaq yazıldığı qədər asan deyil. Hər kəs eyni bacarıqlara və eyni şərtlərə malik ola bilməz. Bu nöqtədə hərəkətə keçmək üçün yolda öyrənmə prosesini tamamlamalısınız.

Haqqında az bildiyiniz bir sənayedə daha çox təcrübə qazanmaq üçün ya işləməli, ya da işə başlamalısınız. Əgər işləmək imkanınız yoxdursa, işə başlaya və yolda karvanı düzəldə bilərsiniz. Bəli, bu sizin üçün kiçik itkilərə səbəb ola bilər. Misal üçün; Heç bir dizayn məlumatınız olmadan onlayn köynək satmaq istəyə bilərsiniz. Artıq satın aldığınız dizaynlar uğursuz olacağınız demək deyil. Ancaq öz dizaynlarınız olmadığı üçün 100 min TL, ancaq 50 min TL dövriyyə edə bilərsiniz. Bəs niyə belə bir şey edərdin?

Həyat şəraiti hər kəsə öyrənmək imkanı vermir. Bir mövzunu öyrənmək üçün bir az boş vaxt lazımdır. Boş vaxtlarda sizi dəstəkləmək üçün kifayət qədər pulunuz olmalıdır. Bu məqamda aşağı dövriyyə ilə iş görmək və eyni zamanda biznesiniz haqqında özünüzü təkmilləşdirmək məntiqli olardı.

5. İşinizi internetə uyğunlaşdırmalısınız

Çoxlu pul qazanmaq istəyirsinizsə, etdiyiniz seçimlər sizi hədəflərinizə aparacaq. İnternetə girib qısa zamanda varlanan insanlara baxsanız, bu insanların çoxu internet sayəsində varlanıb. Biznesinizin yerləşdiyi yerdən müstəqil olmasını istəyirsinizsə, həmişə internet sənayesini nəzərə almalısınız. Başqa sözlə, gördüyünüz işlər internetə inteqrasiya olunmalıdır.

Misal üçün; Ərzaq mağazası açsanız, biznesinizi onlayn inteqrasiya etmək sizin üçün çox çətin olacaq. Çünki internet üzərindən bazar məhsullarını satan böyük oyunçular var. Onlarla rəqabət aparmaq sizə itkiyə səbəb olacaq. Bununla belə, müxtəlif dizaynlı zərgərlik mağazası, geyim mağazası və ya uşaq geyimləri mağazası açmaq sizin onlayn satışınızı asanlaşdıracaq.

6.Maliyyə Uçotu prioritet olmalıdır

Uğursuz startapları araşdırdığınız zaman onların əksəriyyətinin maliyyə səhvləri üzündən iflasa uğradığını görə bilərsiniz. Alınan məhsulun maya dəyəri+kadr xərcləri+əməliyyat xərcləri+vergi xərcləri+qeyri-əməliyyat xərcləri kimi sadə hesablamalar aparılmadığından müflis olmaq çox acınacaqlı vəziyyətdir. Xüsusilə Trendyol.com, Hepsiburada.com və N11.com-da məhsul satmağa çalışanlarda belə batma hekayələrini görə bilərsiniz. Çünki bu saytlarda komissiya + komissiya ƏDV + kampaniya ƏDV s. Bir çox hesab elementlərini görmək mümkündür, məsələn:

Yuxarıda verdiyimiz misallar təkcə bir sektora aid deyil. Buna görə də, öz biznesinizi qurmaq istəyirsinizsə, mühasibat hesablarının aparılması prioritetiniz olacaq. Bir işə başlamaq üçün hansı xərcləri çəkdiyinizi ətraflı qeyd etməlisiniz. Bunu asanlıqla edə bilən proqramlar var. Bütün bu qeydləri etsəniz, qazanc əldə etdiyinizi zənn edərkən iflasa uğrayan treyderlərdən biri olmayacaqsınız.

7.Personal İdarəetmə və Təlim

Hansı iş növündən asılı olmayaraq, işə götürdüyünüz işçilər uğurunuzun ən mühüm tikinti blokudur. Təbii ki, uğursuzluğunun ən böyük səbəbi də budur. Dünyanın ən yaxşı yeməklərini təqdim edən restoranınız olsa belə, ofisiantlarınız yaxşı deyilsə, işiniz yaxşı olmayacaq. Çünki ofisiantlar müştəri ilə mətbəx arasında elçilərdir.

Bəs kadr idarəçiliyi ilə bağlı nə etmək lazımdır? Biznes daxilində qənaət edə biləcəyiniz bir çox amil ola bilər. Ancaq diqqət etməli olduğunuz ən vacib məsələ kadrdır. Nə qədər ki, işləyən kadrların şəraiti yaxşı deyil, onlar işlərini itirməkdən qorxmurlar. Bu səbəbdən bir çox korporativ şirkətlərdə uzun müddətli işin səbəbi kadrların işini sevməsidir. Bu fürsəti işçilərinizə təqdim etməlisiniz.

Bazar şəraitindən yuxarı maaş vermək sizə zərər verməyəcək. Gülərüz və mehriban personala sahib olmaq sizə daha çox müştəri qazanmağa imkan verəcək. Təbii ki, bu, təkcə maaş tələbləri deyil. İşçiləriniz üçün motivasiya tədbirləri, təkbətək və ya kollektiv təlimlər, performans bonusları və s. amillər uğur ehtimalınızı artıracaq.

8.Marketinq Büdcəsinin Yaradılması

Öz biznesinizi qurmaq və uğur qazanmaq tək başına kifayət deyil. Bəli, vacib olan davamlı uğur qazanmaqdır. Bu nöqtədə, sadəcə açmaq və ya mövcud müştərilərlə kifayətlənmək sizi tənbəlliyə sövq edə bilər. Qazandığınız pula qənaət etmək sizi inkişaf etdirməyəcək. Biznes potensialınızı artırmaq üçün müntəzəm reklam büdcəsi ayırmalısınız.

Amazon saytının uğurunun ən böyük arxitekturası reklam büdcəsidir. Bu illər ərzində qazandıqlarını qazanc əldə etmədən marketinq və şirkət adından sərmayə qoymağa sərf ediblər. İzlədikləri bu strategiya onlara dünya nəhəngi olmaq imkanı verdi. Uğurlu şirkətlərin izlədiyi bu strategiyalara əməl etməlisiniz. Siz həm mövcud müştərilərinizi saxlamaq, həm də yeni müştərilər əldə etmək üçün marketinq büdcəsi yaratmalısınız.

9.Müştərini diqqət mərkəzi etmək

Müştərinin həmişə haqlı olmadığı kimi ritorika eşidə bilərsiniz. Bu ifadə həm doğrudur, həm də yalan. Əgər müştəri sizin korporativ prinsiplərinizə və baxışlarınıza zidd tələblər irəli sürürsə, o, haqlı deyil. Ancaq bütün bunlardan başqa, müştərini diqqət mərkəzində saxlamalısınız. Qazanacağınız gəlir, hansı sektordan olursa olsun müştərilərinizdən gəlir. Bəzən bir məhsuldan qazanc əldə etməyiniz və ya zərər görməyinizin fərqi yoxdur. Necə?

Misal üçün; Əgər siz e-ticarətlə məşğul olursunuzsa, bir müştərinin şikayəti sizə yüzlərlə müştəriyə başa gələ bilər. Adətən belə olur. 1 mənfi şərh 30 müsbət şərhdən daha təsirlidir. Mənfi şərhlərlə qarşılaşmamaq üçün müştərilərinizi sevindirməyi öyrənməli və neqativ halları müsbətə çevirməlisiniz.

Biznes qurmaq istəyənlər üçün şərtlər təkcə müsbət və mənfi şərhlər deyil. Vizyon və məqsəd olaraq müştərini mərkəzə qoymalısınız. Siz və işçiləriniz bu nöqtədə hərəkət etməli və məhsullarınızı buna uyğun inkişaf etdirməlisiniz. Müştəriləri cəlb etməyən məhsul uğursuzluğa səbəb olacaq.

10.Markalaşmağı hədəfləmək

Mən sizin brend olmağa baxışınızı bilmirəm. Bununla belə, mənim üçün brend olmaq “çox xərclərə qənaət etmək” deməkdir. Bəli, qurduğunuz bir işdə mənasız qənaət yerinə brend olmağı hədəfləmək doğru nəticə ilə irəliləmənizi təmin edəcək. Bazarda tanınmış bir markasınızsa, istifadəçilərin qarşısına reklamlarla çıxmaq əvəzinə birbaşa axtarışla çıxa bilərsiniz.

Misal üçün; Bazarda yüzlərlə tanınmış qulaqlıq markasından birini satırsınız. Satdığınız brend üçün Google-da yüksək xərclərlə reklam etməli və rəqiblərinizdən fərqlənməlisiniz. Lakin bu, Apple Airpods-a aid deyil. İstifadəçi birbaşa bu brendi və istədiyi müəllifi axtaracaq.

“Öz biznesinə başlamaq” istəyənlərin diqqət etməli olduğu ilk 10 maddəni sadaladım. Bu cür məqalələrlə rastlaşa bilərsiniz. Nə qədər çox məsləhət alsanız, sizin üçün bir o qədər faydalı olar.

Uyğun Başlıqlar

Back to top button