Siz olmadan da işləyən şirkət yaratmaq
Fərqli bir biznes ideya axtarırsınız? Tətildə yatarkən və ya günəş vannası qəbul edərkən sizə maaş verən bir işə sahib olmağı xəyal etdinizmi? Bu, o qədər də asan olmasa da, bir çox sahibkarın arzusudur. Əgər şirkətinizə rəhbərlik etmədən işlərin öz-özünə getməsini istəyirsinizsə, kökdən həll etməli olduğunuz 4 mühüm problem var.
Bu dörd problemin nə olduğunu və onları necə həll edə biləcəyinizi dəqiq izah edəcəyəm, lakin əvvəlcə hansı işdən bəhs etdiyimi bir az daha aydınlaşdırmaq istəyirəm:
Mündəricat
Genişlənə bilən biznes nədir?
“Genişlənə bilən” bir iş dedikdə ağlınıza gələn ilk şey əlavə işçilərə və hətta sizə ehtiyac olmadan minimum xərclə inkişaf edə bilən bir şirkətdir.
Bəs genişlənə bilən bir biznesi necə qurmaq olar? Genişləndirilə bilən biznes iki şərtə cavab verməlidir:
Etməli olduğunuz ilk şey qazandığınız hər 1 manat üçün nə qədər xərcləyəcəyinizi hesablamaq və bu xərci mümkün qədər azaltmaqdır. Biznesinizin miqyası bazarın ölçüsündən və bazardakı payınızdan asılı olaraq dəyişəcək. Biznes modelinizi yaradarkən bunları nəzərə almalısınız.
İkincisi, biznesinizin onu canlı tutmaq və inkişaf etdirmək üçün sizə və rəhbərlər komandasına ehtiyacı olmamalıdır. Həqiqətən genişlənə bilən bir iş təkbaşına böyüməyə davam edə bilməlidir.
Məhsul və ya biznes modeli yaradarkən aşağıdakı suallara cavab verməlisiniz:
-Məhsulu necə dizayn edəcəksiniz?
-Müştəri bazanız kim olacaq?
-Məhsulu necə bazara çıxaracaqsınız?
-Məhsulu necə qiymətləndirəcəksiniz?
-Məhsulu necə təbliğ edəcəksiniz?
-Tələbatı necə yaradacaqsınız?
-Şirkəti necə maliyyələşdirəcəksiniz?
Sizin işiniz bazarın vəziyyətini araşdırmaq və müştərilərin sizin proqnozlaşdırdığınız kimi davranıb-davranmadığını görməkdir. Əgər təxminlərinizdən fərqlidirsə, bazara uyğunlaşmaq üçün bəzi dəyişikliklər etməlisiniz.
Müştərilər sizin məhsulunuzu almağa başlayanda düzgün “məhsul-bazar uyğunluğu” tapdığınızı biləcəksiniz.
Xidmət dairənizi kiçildin
Özünü idarə edən bir şirkəti böyütmək qərarına gəldikdən sonra, bu yeni şirkətin lideri olaraq ilk böyük qərarınız gördüyünüz işi sadələşdirməkdir.
Genişləndirilə bilən biznes hər bir səlahiyyətli şəxs tərəfindən yerinə yetirilməli olan bir sıra prosedurlara malikdir. Təklif etdiyiniz xidmətlər məhdud olduqda bu prosedurları müəyyən etmək və yerinə yetirmək daha asan olacaq.
Məsələn, tutaq ki, siz yalnız internet reklamlarına diqqət yetirirsiniz. Siz konkret müştəriləri və nə etdiyinizi müəyyən edəcək xüsusi proseduru müəyyən etməli olacaqsınız. Başqa sözlə, siz bu sahədə mütəxəssis olacaqsınız. Əlbəttə ki, təklif etdiyiniz xidməti daraltmaq qərarına gəldikdə, həqiqətən yaxşı etdiyiniz işi nəzərə almalısınız.
Bu proseduru nəzərdən keçirərkən Jim Collins-in “Kirpi Konsepti”ndən istifadə edə bilərsiniz. Kirpi Konsepti 3 vacib suala cavab verir:
1.Mən həqiqətən nədə yaxşıyam?
2.Mən nə etməyə daha çox istəkliyəm?
3.Mən necə pul qazanacağam?
Göründüyünüz kimi, bu suallar sizi təkcə qazanc əldə etməyə deyil, həm də həvəslə və səylə işləməyə məcbur edir.
Bu barədə düşünəndə, yəqin ki, bir çox şeydə yaxşısan, amma onlar haqqında istəkli deyilsən. Siz mühasibatlıqda çox yaxşı ola bilərsiniz, lakin bu, mühasib olacağınız demək deyil.
Siz həmçinin marka toplamaqda çox yaxşı və həvəsli ola bilərsiniz. Təəssüf ki, bu işdə çox pul yoxdur. Nəhayət, genişləndirilə bilən biznesiniz həqiqətən həvəsli olduğunuz və qazana biləcəyiniz bir şeyə diqqət yetirməlidir.
Gənc istedadları yetişdirin
İndi təklif etdiyiniz xidməti daraltdığınız və prosedurları təyin etdiyiniz üçün gənc işçiləri işə götürə bilərsiniz.
Təklif etdiyiniz xidmət üçün yaxşı prosedurunuz varsa, ən istedadlı işçiləri işə götürməyə ehtiyac yoxdur. Sadəcə olaraq yaxşı və işinə həvəsli insanları seçmək lazımdır.
Siz başlanğıcda bütün bu insanları idarə etməlisiniz, lakin şirkətin atmosferini və gedişatını yaradan münasibət yaratmaq da sizə bağlıdır. Bu münasibət planlaşdırma, proqnozlaşdırma, nəzarət və mədəniyyəti əhatə edir.
-Planlaşdırma – İşçilərinizin uyğunlaşa biləcəyi çevik bir quruluşa və iş planına sahib olun. Təbii ki, bu biznes plan sizin büdcənizi və məhsul inkişaf planınızı da əhatə etməlidir.
-Proqnozlaşdırma – Bu o deməkdir ki, istehsalınız ardıcıl, etibarlı keyfiyyətdədir və qaydalar işçilərə görə dəyişdirilmir, hamıya şamil olunur.
-Nəzarət – Hər kəs şirkətin məqsədlərini, istehsal və işə qəbul proseslərini başa düşməlidir. Bu məqsədlərin kifayət qədər aydın olmasına və hər kəsin onları başa düşməsinə əmin olmaq sizin işinizdir.
-Mədəniyyət – Mədəniyyətə gəldikdə hər bir firma unikaldır. Bəziləri qaydalara çox ciddi yanaşır, bəziləri isə daha rahatdır. Bu mədəniyyəti yaratmaq sizin məsuliyyətinizdir.
Effektiv işlə məşğul olun.
Daha çox iş görmək və daha çox müştəriyə çatmaq üçün bəzi taktikalar bunlardır:
-Keyfiyyətinizi qoruyun – Sizin məhsulunuzu ödəyə bilməyən və ya ehtiyacı olmayan insanlara vaxtınızı və səyinizi sərf etməyin.
-“Bəli” cavablarınıza limit təyin edin – Müştərinin sizdən nəsə tələb etdiyi məqamı qaçırmayın. Hər sorğuya bəli demək asandır. Ancaq bunu etməyə davam etsəniz, müştərilər həmişə daha çox tələb edəcəklər və siz stress keçirəcəksiniz.
-Əvəzində bir şey tələb edin – Müştərinin hər istəyini yerinə yetirəcəyinizi söyləmək əvəzinə, əvəzində nəsə tələb edin. Məsələn, “Əlbəttə ki, sizə həftəlik inkişaf hesabatlarınızı göndərəcəyik. Bəs bunu altı aylıq müqaviləyə çevirmək sizə uyğundur?” deyə bilərsən.
-Özünüz üçün prinsiplər təyin edin – Daha çox iş görməyin ən yaxşı yollarından biri sövdələşmələr üçün son tarixlər təyin etməkdir. Məsələn, potensial müştərinizə bildirin ki, o, ayın sonuna qədər müqavilə imzalamalıdır, əks halda siz onun əvəzinə başqası ilə danışıqlar aparacaqsınız.
-Səbəbini izah edin – Müştəri sorğularına cavab olaraq bir şey tələb etdiyiniz zaman bunun səbəbini izah edin. Bunu etməsəniz, bu məlumat çatışmazlığı onlara inamsızlıq yarada bilər.
Varisinizi seçin
Bu nöqtədə, siz artıq genişlənə bilən bizneslər üçün ən vacib addımı atmağa hazırsınız: sizi əvəz edəcək birini tapmaq.
Yeni varisinizin kim olacağını və bu dəyişikliyin nə qədər vaxt aparacağını izah edən bir planınız olmalıdır və bu plan aşağıdakı suallara cavab verməlidir:
-Bu dəyişikliyin nə vaxt olmasını istəyirsiniz? Bir ildən sonra? İki? Üç?
-Sizin varisiniz kim olacaq? Şirkət daxilində və ya xaricində birini seçəcəksiniz? Əgər içərinizdə bacarıqlı insan yoxdursa, çölə baxmaq lazımdır.
-Bu mühüm vəzifə üçün tələb olunan əsas səlahiyyətlər hansılardır? Strateji düşüncə, risk alma və ya istedadın idarə edilməsi?
-Bu mühüm vəzifə üçün hansı texniki bacarıqlar tələb olunur? Bu səlahiyyətlər sektorunuza görə fərqlənəcək.
İdarə heyətinin və ya məsləhətçi panelin olması bu dəyişiklik prosesində həmişə sizə kömək edəcəkdir. İstər məşqçi, istər mentor, istərsə də əvvəllər bu dəyişikliyi yaşayan CEO olsun, kənardan kömək almaq həmişə yaxşıdır.
Etməməli olduğunuz yanlış
Təbii ki, qaçmaq istədiyiniz və etməməli olduğunuz səhvlər də var. Bunlardan bəziləri bunlardır:
-Planınızı laqeyd yanaşmayın – son ana qədər planı təxirə salmaq, çox güman ki, dəyişiklik prosesini və qərarlarınızı çətinləşdirəcək.
-Tələsməyin – Digər tərəfdən, şərtlər bu dəyişiklik prosesini çətinləşdirirsə, özünüzü plana sadiq qalmağa məcbur etməyin. Planınız dəyişməz qanunlar deyil, sizin üçün elastik bələdçidir.
-Sədaqətsiz birini seçməyin – varisinizin həqiqətən etibar etdiyiniz və sizin yerinizi tutmaq qabiliyyətinə malik biri olduğundan əmin olun. Vəzifə duyğusu olmayan bir insan etdiyiniz hər şeyi məhv edə bilər.
-İşini görməsinə icazə verin – Əvəzedici seçdiyiniz zaman geri çəkilin və işinə qarışmaq əvəzinə öz işini görməsinə icazə verin.
Nəticə
Özünü idarə edən biznesə başlamaq hər bir sahibkar üçün son dərəcə cəlbedici görünür. Xüsusən də nəzərə alsaq ki, bir neçə aya başınızı götürüb harasa baxmadan gedə bilərsiniz…
Kaş ki, sizə deyə bilərdim ki, bu, üç ay və ya üç ildən sonra baş verir, lakin hər sektor və biznes fərqlidir və şirkətinizin ölçüsü də buna təsir edir. Sadəcə səbirli olun və bu prosesdən həzz alın.